Johanna Andersson

hopplektion
Hade hopplektion på Abbe idag. Skulle träna lite inför söndagens tävling, det blir LD, LC höjd då. Men lektionen gick jätte bra tycker jag. Hoppade en liten bana som stod på medelinjen. Började hoppa fram på ett räcke som låg på 70 cm. Sen hoppade jag banan, han var pigg och hoppade jätte fint. Han hoppade även vatten mattan utan några problem. Höjde upp till 80 cm som vi ska hoppa på tävlingen på söndag. Han tvekade inte och gick som en klocka. Skrittade honom lite och medans jag gjorde det så höjdes hindrena till 90 cm. Han hoppade räcket lika bra som innan men när han kom till oxern så blev han osäker på sig själv och vägrade. Kom en gång till och han hoppade det riktigt fint! Fortsatte banan och han hoppade super bra. Är sjukt nöjd över honom, han har blivit en super ponny jämfört med hur han var för ett halvår sedan. Det är så himla roligt att se resultat för det man har kämpat för!
och här är en bild på själva banan jag hoppade med honom. Först kom vi in på räcket, sen en volt och in på diagonalen på oxern, sen ner och göra en rätt skarp sväng på vatten matta hindret och sen en volt till nr 4 räcket. 
 
#1 - Sarah Persson

Ja exakt! Men smakar inte rikgit lika gott!

#2 - Sarah Persson

Haha :)

#3 - Sarah Persson

Tackar måste jag ju säga!

#4 - Sarah Persson

Hur är det med dig då? :)

#5 - F E L I C I A

fattade ingenting utav ritningen ;)

#6 - Juliaa

Sv; Ja superskönt :)

#7 - Lifeaslina.webblogg.se

- Ja det var det :)

#8 - Ida ♥

Sv;: åh tusen tack vad gullig du är haha! :'D

#9 - Elin-elinsfotoliv.webblogg.se

SV: Tack så jättemycket, har du några planer för valborg? :)

#10 - Alva

Sv; Kul :D Jag sitter i skolan...planer för dagen? :)

#11 - whoisthis

kul

#12 - marina

Fin header du har. :)

#13 - Sara - Mamma till Nova&Levin

Tack ska du ha. :D

#14 - ☆Z I N J A☆

kul!

#15 - Miranda

ja usch! Men själv har vi bara 2 nationella kvar och det är ju skönt! :) Sen efter det skulle vi till typ luleå och det. :) Så efter proven kommer skola bli helt okej! :)

#16 - Julia

kul bana :D
sv: det är bra med mig också :D
vad ska du hitta på imorgon?:)