Johanna Andersson

hoppträning
Första hoppträningen med Chucky idag. Det gick inte så bra som jag trodde det skulle gå...
Han var riktigt pigg och liksom nästan stressad... Han saktade inte av när jag ville och när jag väl fått honom att stanna så typ hoppade han på stället. 
Vi övade iallafall på kombinationer och hoppade sedan en bana. Det högsta hindret låg på 95 cm och det hoppar han ju utan problem. Men när vi hoppade banan så blev det lite vägringar men endast för att han var för pigg och drog/skenade mot hindrena och då hinner inte jag styra ut honom så han hinner se hindret... 
I slutet travade jag av honom och han ville dra iväg men jag fick vara riktigt bestämd mot honom och ta ner till skritt sen trav osv. Sen tog jag in på en volt och fick ner honom till ett normalt tempo och då var han avslappnad och faktiskt riktigt fin!
superfin bild på Chucky med sin förra ägare!
 
#1 - lydiamolins.blogg.se

SV: Med mig är det bara bra! :)