Johanna Andersson

Mitt beslut
Nu har jag tänkt länge på en sak och jag har kommit fram till ett beslut och det är att jag kommer lämna tillbaka Apollo till hans ägare. Det är tråkigt för jag känner att vi verkligen har klickat riktigt bra men jag kan inte gå runt i min egna värld och tro att jag har all tid i världen till att ha hand om honom, för det har jag inte. Fortsätter jag såhär kan det bli mer stress i mitt liv och jag har haft stora problem med stressen sen i somras. Tillslut kommer jag gå in i väggen och jag måste inse det själv och sätta stopp för det innan det är försent. Chucky är min prio 1 och det kommer han vara till den dagen något skiljer oss åt. Det kommer alltid vara så och det finns ingen som någonsin kommer kunna ändra på det. Jag tycker att Apollo förtjänar att komma till någon där han kan vara den personens förstahandsval, den personens första tanke när han eller hon vaknar på morgonen, den personens bästa vän. För det är precis så en häst ska ha det!
Största anledningarna till att jag har gjort det beslut som jag har gjort är för att jag varken har tiden för två hästar eller ekonomin till det. 
Det jag gör om dagarna är att jag går i skolan, äter, rider, pluggar, eventuellt jobbar och sover så mycket som jag hinner. Märk här att jag varken har tid för att träffa min pojkvän, mina vänner, umgås med min familj, gå på stan eller bara gå ut en kväll. Det är omöjligt att hinna med allting på samma dag när jag har två stycken hästar att lägga min tid på. Jag är så bunden i min planering och i och med att jag verkligen prioriterar hästarna före allt annat är det oftast det enda som jag har tid för. 
Jag betalar också för mina hästar själv med mitt studiebidrag och de pengar jag tjänar från jobbet. Dock är mina föräldrar snälla och hjälper mig och lägger till med ett litet bidrag till stallhyran varje månad för alla tre hästarna som vi har i familjen, men mina pengar räcker ändå inte hur långt som helst och tillslut kommer jag inte ha något kvar alls. För som dom flesta vet, det kostar att ha häst
All min tid går också åt Chucky då han är en krävande individ som kräver mycket jobb och arbete. Det är honom jag vill satsa på och nu när vi äntligen har börjat komma igång med de lite större klasserna inom tävlingsvärlden känns det jobbigt om jag helt plötsligt inte skulle ha tiden för honom till det. 
Detta är ett beslut som jag har fattat helt själv genom att tänka igenom alltihop en extra gång och insett vad som faktiskt är realistiskt och vad som inte är det. Jag har också fått tänka en hel del på vad som är bäst för mig, även om jag hatar att vara självisk, men jag måste det för att må bra och ha en vardag som fungerar och där jag hinner med alla saker som ska hinnas med på de 24 timmarna som vi alla har varje dag. För just nu får jag prioritera bort de saker som egentligen står mig närmast och det är det bara jag som förlorar på. 
Jag vill verkligen inte lämna ifrån honom, jag vill inte att han ska försvinna ut ur mitt liv. Men jag har inte något annat val än att göra såhär. Detta har varit tufft för mig men jag har gjort mitt beslut. 
#1 - juliette-mamma till Liam

Hoppas att dug år en bra dag..
Sva:Jaa verkligen sööta;)