Johanna Andersson

Gårdagens hoppträning
Hopptränade för Bella igår och hade med mig båda hästarna denna gången. 
Apollo var först och han var taggad till en början och tog i som bara den. Banan var så att det var tre oxrar längs ena långsidan med två galoppsprång mellan varje. Sen vidare snett igenom från andra långsidan på ett räcke, högersväng på ett räcke som stod bredvid förra. Vidare ner på långsidan och vänstersväng efter hörnan på ett annat räcke och likadant här så var nästa en högersväng på ett räcke bredvid. Och sedan började man om på oxrarna igen. Sedan bytte vi håll på rundan. 
Första gången jag hoppade banan låg den på 70-80 cm. Han hoppade bra och var så duktig. Sen hoppade vi banan på 90 cm. Mamma filmade tyvärr inte för hon gjorde iårdning Chucky då, men denna runda var sjukt annorlunda av Apollo, haha. När vi kom på oxern kom vi perfekt distans men det var som att han inte visste hur han skulle hoppa av, men denna ponny har inte tanken på att stoppa på hinder så han kommer perfekt, står still i 2 sekunder och sedan hoppar han rakt upp i luften över hindret och landar på alla fyra. Kom igen och igen men samma sak hände. Så vi la ner till små bebisoxrar och då gick det bättre. På räckena hoppade han sedan jättebra och jag är nöjd och hade riktigt kul tillsammans med Apollo. 
Sedan var det Chuckys tur och här filmade tyvärr inte mamma alls. Men Chucky var taggad men ändå fin. Jobbade mycket med att han skulle slappna av och då gick det bra. Mycket hängde på mig och min ridning faktiskt. Det hände att jag jagade på honom mot hindret vissa gånger och då hoppar han inte. Men de gångerna jag bara lät honom vara och bara satt med med en låg hand så hoppade han super! 
I slutet hoppade han med ett otroligt sug mot hindrena och han bara ville över hindrena, superkul! Hoppade inte jättehögt utan hindrena låg nog runt 95 cm. Men det är inte höjden vi behöver jobba på just nu utan det är ett förtroende som krävs mellan oss, så det är bara att jobba på.