Johanna Andersson

Skolångest
Har sån sjuk ångest inför skolan som börjar imorgon igen. Börjar nämligen med prov, ett muntligt tal på första lektionen. Inte schysst att lägga det som allra första grej som sagt. Men denna terminen ska jag verkligen visa lärarna vad jag går för. Jag ska ha bra närvaro, redo inför prov och verkligen visa att jag kan och är duktig. För när jag väl försöker så är jag väldigt duktig i skolan och jag har lätt för att lära mig. 
En sak som jag har svårt för att inse att det strax är min sista termin på hela gymnasietiden och att jag om ungefär ett halvår tar studenten(!!). Måste beställa studentmössa, det är bal, pubrunda, gymnasiearbete, nationella prov osv osv...
 
En annan sak som jag faktiskt tycker är skönt är att jag vet vad jag ska göra efter studenten. Jag bestämde mig för ett par veckor sedan och jag har insett att det är det bästa för mig. Vad jag har för planer tänker jag nog inte berätta ännu, utan det kommer ni få veta när den tiden är inne. 
Nu: Plugg.