Johanna Andersson

Jag missade bussen

Vad startar inte denna typiska måndagmorgon om inte en buss missas? Hade hunnit med den om jag gått till rätt busshållsplats, men jag planerade fel. Dock fick jag bara vänta i en kvart tills nästa gick. Det är det positiva med byn där jag bor, att bussarna ändå går flera gånger i timmen. 

Börjar skolan vid tio idag och slutar någon gång framåt halv två. Ganska kort dag vilket är skönt eftersom jag måste lägga all min tid på plugg senare. Pust... Men bara att bita ihop och göra det. Hoppas ni får en fin måndag!

#1 - Martina Holmback

Trist när man missar bussen. Men bra att det går så många bussar där du bor.
För mig hände det en annan sak en gång.
Jag hade 2 minuter till busshållplatsen där jag bodde innan, men en gång tänkte jag fel med tiden, så jag var vid busshållplatsen en timme innan bussen skulle komma. 😄 Men jag gick hem igen och gick sedan tillbaka när bussen skulle komma.