Johanna Andersson

Matsträning 22/11

Matsträning ikväll och det var banhoppning. Jag tyckte att det var en ganska svår bana och jag fick inte nån riktigt wow känsla efter träningen. Mats däremot tyckte att det gick riktigt bra och att vi har utvecklats enormt mycket. Jag är ju nöjd med sprången och att han hoppade flertalet titthinder, men framåtbjudningen var inte alls lika bra, utan Farinelli var istället typiskt valack-trött. Jag kunde ha haft en bättre träning, men om jag tänker efter så har majoriteten av de gånger som jag har tränat gått riktigt bra. Man måste ha sämre träningar ibland för det är då som man utvecklas och alla hästar har ju bättre och sämre dagar, precis som vi människor. Nu är jag istället riktigt taggad på att träna vidare och bli ännu bättre. Alla timmar i sadeln räknas!