Johanna Andersson

Uteritt

Red ute i skogen med Farinelli idag som jag hade planerat. Det var ingen i stallet som kunde hänga med mig, så jag red ut ensam. Det var ett tag sedan jag red ut nu. Ett tag var det för halt ute pga all is och annars har jag bara varit ute och gått med honom. Men idag red jag ut honom som sagt och till en början var han livrädd för allt. Vattenpölar och krokiga grenar var det läskigaste. Men jag fick som jag ville och övertalade honom och efter en stund ute i skogen slutade han bry sig om det mesta och blev cool med nästan allt istället. Skrittade mest, men tog lite trav också. Under hela rundan hade han öronen spetsade framåt. Han tycker att det är så roligt att vara ute i skogen, trots att det är läskigt.
Under uteritten började det även snöa vilket jag tycker är jättemysigt. Dock var det typ hagel, men det kan väll få räknas som snö. Hehe bara för att det är första advent.

#1 - N

Kul! :)