Johanna Andersson

Rodeohoppning
Idag kom som sagt min faster och Johan och hälsade på oss och var med i stallet. Fick en annan sadel så jag kan hoppa honom nu också. 
Först fick Apollo ett par framskor påslagna. Han har ju varit barfota nu på vintern eftersom det är lättast och han är ju inte öm om sina hovar. Sen red jag ner till ridhuset och min faster, Lotta, sa lite hur jag skulle rida honom. Han tyckte det var sjukt jobbigt och började bralla. Gjorde ju inget som var ansträngande utan han tyckte nog att det var jobbigast att han fick tänka lite. Riktigt busig var han iallafall och man kunde tro han var en unghäst igen, haha. Han var verkligen en tickande bomb! När han kommit igång lite så började jag att gå över lite bommar. Kom sedan på ett litet kryss några gånger och hoppade sedan en liten bana. Endast små hinder då han inte har hoppat på 1,5 år. 
När jag hoppade banan bockade han, stegrade och gjorde luftsprång men jag kom runt iallafall! Otroligt rolig ponny och med mer jobb på honom så kommer det bli bra, kapacitet har han. 





#1 - Marie

Va roligt med hoppning! Jag har varit hästtjej från det att jag var 10 år till 23 år och då var hoppning den roligaste ridgrenen:)

#2 - Elin

Vad kul!

#3 - Fanny

Han verkar verkligen vara full av liv. :)

#4 - Klara Andersson

fina bilder!