Johanna Andersson

Skam
Jag är besatt. Aldrig har en serie fått mig så intresserad som den norska serien Skam har fått mig. Detta är en serie som jag kan kolla på om och om igen. Jag har blivit så besatt så när jag tänker så tänker jag på norska, skriver jag ett sms så tänker jag orden som jag skriver på norska och ibland när jag pratar så blir vissa ord på norska. Hur sjukt är inte det?
 
Serien handlar om ungdomar och alltså är det om vänskap, fester, kärlek och svek. Jag tror verkligen att många kommer känna igen sig i vissa situationer i filmen, i alla fall ni som är ungdomar. Jag kan erkänna att jag kände igen mig i flertalet scener. 
Just nu har jag endast sett säsong 1 och 2 och dem hittar ni på SVT play (direktlänk). Den tredje säsongen finns ute på nätet, men däremot har den inte kommit ut med svensk text ännu. Det norska språket är dessvärre inte jättesvårt att tyda så jag tror att jag inom en snar framtid även kommer börja kolla på den sista säsongen. 
 
Måste även slänga in denna video. Så underbart fin film om huvudpersonernas kärlek i säsong 2. Wow! 
#1 - Ida Lindborg ♡

Alltså ååååh bästa Skam!! älskar så mycket!