Johanna Andersson

Klippmaskin

Idag har jag investerat mina pengar i en klippmaskin. Farinelli blir långhårig jättesnabbt så kände verkligen att jag behöver en egen. Köpte denna från showmaster!

Det stod mellan denna som jag köpte och en annan som var lite dyrare. Men eftersom jag bara har en häst som jag ska klippa så köpte jag den från showmaster. Den kostade 1599 kronor. Lite tyngre och låter lite mer, men fungerar ändå bra.
Klippte Farinelli direkt efter att jag köpt den. Han är tyvärr lite svårklippt. Inget katastrofalt, men han blir jobbig när man ska klippa honom på vissa ställen. Han blev ändå färdigklippt efter två timmar och nu ser han äntligen ut som en häst igen!

Första gången jag klipper och det var inte helt lätt när Farinelli är lite på sin jobbiga sida. Men blev ändå rätt nöjd! Och jag vet och tycker inte att det inte är jättesnyggt med rutor där skänkarna är, men det behövs för att inte få hemska skav!