Johanna Andersson

Min julafton

För det första hoppas jag att alla mina fina bloggläsare hade en bra julafton! För mig blev det lite paus här på bloggen under jul vilket ni kanske märkte. Berodde på all julstress och sedan att jag skulle känna att jag kunde koppla av emellanåt, men nu ska jag vara tillbaka som vanligt här igen och tänkte därför börja med att berätta för er hur min julafton såg ut. 

Julaftonsmorgonen börjades tillsammans med hela familjen. Vi åt risgrynsgröt och skinkmacka. Efter det åkte jag och syrran till stallet och skrittade ut en runda med våra hästar. I slutet av ritten var Frallan mer i luften än på marken, men det är för att han har en sån överskottsenergi just nu. 

Efter stallet gjorde jag mig iordning och fixade mig. Jag träffade sedan Ali en liten stund och vi bytte julklappar med varandra. Fick en jättefin Waldor klocka av honom som jag velat ha sjukt länge och av mig fick han en Daniel Wellington klocka. Lite roligt att vi båda hade köpt klockor till varandra, vilket sammanträffande. 
När klockan slog två så åt jag julbord tillsammans med familjen. Det var verkligen jättegott! Här ser ni den kalla delen av vårt julbord. Den varma glömde jag tyvärr ta kort på. 
Efter detta satt jag nog i soffan i två timmar. Tvn bjöd på "Kalle Anka" och efter det sändes "Kan du vissla Johanna?". Att se dessa filmer är två måsten enligt mig på julafton. 
Senare framåt kvällen körde vi en julklappsspel. Alla hade köpt och slagit in en sak till en julklapp som man sedan spelade om. Man kunde tillslut vinna ett av de fem olika paketen. Lite svårt att förklara detta för er, men kan avsluta med att berätta att det är sjukt roligt och har blivit till en tradition i min familj! Därefter var det dags för oss att öppna alla de andra paketen. Fick jättefina grejer under hela dagen och är verkligen jättetacksam för allting. Vill ni se vad jag fick i julklapp?
#1 - Ida Lindborg ♡

åh vad mysigt!!

#2 - Therese

Vad mysigt :D

#3 - Martina Holmback

Min jul var bra.
Och din jul verkar också ha varit fin.
Och fina bilder.