Johanna Andersson

Annsie träning dag 2
Idag var det dags för banhoppning och jag hade inte hoppat bana med Farinelli på nästan en månad. Han var aningen lugnare idag än igår, men ändå lite som en tickande bomb som kunde explodera när som helst. Han var inte alls lika tittig idag som han var igår, utan mer cool i sig själv. När det kom till hoppningen så hoppade han mur, regnbåge och vatten utan problem vilket var jätteskönt då han kan få för sig att titta på det.
 
Banan var byggd som så att det var mest korta vägar och hindrena kom ur sväng. Här var det otroligt viktigt att få hästarna tillbaka efter hindrena för att kunna vända upp på nästa hinder. 
Jag är riktigt nöjd med Farinelli efter idag. Han visade sin tuffa sida och hoppade otroligt fina språng. Han tyckte det var så kul! Sista rundan som vi hoppade var det verkligen full fart, han exploderade lite här, men samtidigt så stack han inte riktigt ifrån mig. Men lite mer lydnad ska vi träna på!
Jag ska även träna på att komma ner mer i sadeln. Det är ganska svårt för mig då jag är ganska liten och lätt, samtidigt som Farinelli har en väldigt studsig galopp. Men jag ska kämpa vidare med att få mer tyngd i stigbyglarna och rumpan så jag tillslut sitter bra i sadeln. 
Tyvärr så fick jag inte över filmen till min dator. Jag ska se om det kan lösas, men sålänge får ni nöja er med några bilder.