Johanna Andersson

Hästmorgon

Hade ingenting att göra hemma i morse så då åkte jag till stallet och red Farinelli. Riktigt skönt att vara där på morgonen. Då har man resten av dagen ledig till att göra vad man vill. För att ha häst innebär ju att man är låst varje dag till att vara där och det tar ungerfär runt två timmar om dagen om man ska rida, mocka, packa höpåsar, byta vatten och göra mat.
Jag gick bort till ridhuset och red frallan där. Styltor under hovarna blir det nu när det är snö tyvärr. Men det kratsade jag bort lätt innan jag skulle rida. Idag var Farinelli så sjukt pigg. Han blev nästan lite jobbigt pigg ett tag och studsig i galoppen, men han är samtidigt så lugn i sig själv så det blir inte den där stressen. Det är rätt skönt med lite framåtbjudning ibland också. Han känns riktigt fräsch nu efter massagen också. Han hade ju en låsning mellan länden och korset som hon knäckte. Otroligt skönt att den är borta! Nu är han rörlig och fin min lilla prins.