Johanna Andersson

Matsträning 15/11

Igår hopptränare jag för Mats. Har inte tränat för honom på en månad ungefär så det var riktigt roligt att vara tillbaka igen. Jag känner verkligen att när jag missar några matsträningar i rad så tappar jag lydnaden mer och mer. Blir inte alls lika bra ridning efter ett tag. Dock är lydnaden inte hemsk, ska absolut inte överdriva för Farinelli lyssnar väldigt bra på mig och vad jag vill. Farinelli kändes verkligen superfräsch igår! Vi hoppade en bana och den var ganska klurig egentligen då det var snäva svängar och hindrena kom snabbt. Farinelli har en sån härlig spänst och han hoppade riktigt fina språng!
Ni kanske minns i somras när vi tränade och han var jättetittig på ett par svartvita tittsaker under hindret? Vi la en hel träning för att bara komma över det och vi jobbade vidare på det hela sommaren. Igår så hoppade han det direkt från båda hållen utan att ens titta! Så sjukt nöjd och nu kan jag äntligen ännu en gång säga att all träning ger resultat!