Johanna Andersson

Galet mycket plugg
För de flesta kan nog "plugga" istället bli som det står i bilden ovan. Man öppnar boken och alla program på datorn, men det slutar med att man äter mat för att fördriva tiden, man sitter med mobilen och smsar, kollar instagram, facebook osv och när man sedan har kollat igenom allting som går, jo då kollar man igenom alltihop igen "ifall" det har hänt något nytt...
Jag är verkligen helt utmattad av stress inför prov och av plugg som jag måste göra, men jag måste ändå säga att jag har tagit tag i det i tid denna gången. Redan i början av denna veckan började jag plugga till det gigantiska psykologiprovet som vi kommer ha imorgon i skolan. Nu sitter jag här och nojar över att det är något som jag har missat eller att jag kommer glömma bort en del saker tills imorgon. 
Skriftliga prov är verkligen inte min grej. Inlämningar är helt klart mycket bättre eftersom jag då får sitta i lugn och ro och söka upp faktan. För kom igen, i det "riktiga livet"/arbetslivet kan väll ingen allting utantill idag. Man söker ju faktiskt upp allt ifall man skulle vara osäker, så fler inlämningar än skriftliga prov i skolan tack!